צרכנות חכמה בעידן האינטרנט

      סגור לתגובות על צרכנות חכמה בעידן האינטרנט

קניות כיום אינן כפי שהיו בעבר. זה היה רק לפני כשני עשורים שאיש המכירות היה זה שקובע את כל ההחלטות וניתן לומר שידו לרוב “הייתה על העליונה”. מצויידים באינטרנט, צרכנים כעת יכולים לקבל החלטות מודעות ומושכלות יותר לגבי מושא רכישתם עוד טרם הגעתם לחנות או הזמנתו באופן מקוון. רק כמה לחיצות כפתור וניתן להשיג מידע שימושי רב אודות מוצרים ושירותים בהם הצרכן מתעניין.

הרשת שופעת בביקורות, חוות דעת ומקורות מידע בהם המוצר או השירות בו הצרכן מתעניין יכולים להימצא במחיר או תנאים טובים יותר, וכך נוצרת תחרות גדולה עוד יותר מזו שהכרנו בעבר בין חנויות ונותני שירותים. רק לאחרונה, המצאתו של הטלפון החכם ויישומים תומכים אפשרה לקונים לבצע השוואת מחירים ישירות בכף ידם, מה שהוביל למהפכות רבות בתחום הצרכנות. האם נוכל לומר, לא יאומן?

בהתחשב בסטנדרטים החדשים וקצב התפתחותה של הטכנולוגיה, יצרנים ומשווקים מוכרחים לשפר את רמת הייצור והאיכות של התוצרת שלהם ולהתאים את עצמם כל העת. מוצרים נחותים אינם יכולים עוד “להסתיר” את היותם כאלו. אם חברת מוצרי חשמל גדולה תייצר מוצר כושל, ידיעה על כך עשויה למצוא את דרכה במהרה אל הציבור הרחב. נראה כי בעידן החדש, שיטת “מפה לאוזן” מאבדת מכוחה או מקבלת משמעות חדשה, צרכנים אינם חייבים עוד להסתמך על עצת חבר או השכן שלהם, הם יכולים להסתמך על חוויתם של רבים שכבר התנסו ברכישת המוצר או שירות זה או אחר, זהה או דומה. כעת הצרכן מקבל יותר שליטה לידיו.

השוואת מחירים באינטרנט

רבים מאיתנו אינם יודעים מה היו עושים ללא האינטרנט. אנו תלויים באינטרנט לא רק לצורך גישה למידע חיוני, תקשורת ובידור אלא נעזרים בו גם כתחליף לביקור פיזי בחנויות ומרכזי קניות, כפי שהיינו כה רגילים לעשות עד לא מזמן. למרות כוחו של האינטרנט, חשוב לציין כי יש עדיין רבים המעדיפים את הקנייה בדרך הישנה והמסרותית – הגעה והתרשמות פיזית, ואינם מוכנים לבצע רכישות מקוונות או לחכות שהמוצר יגיע אליהם במשלוח. יש גם כאלו הסוקרים את המידע באינטרנט ורק אז ניגשים לחנות הפיזית.

חנויות דיגיטליות מקוונות כובשות צרכנים רבים על ידי הצעת משלוח חינם בהזמנת מינימום. גישה זו מאפשרת הגעה לקהל צרכנים רחב עוד יותר ומתמרצת אותם לרכוש, בנוסף לכך שלרוב המחירים יהיו זולים יותר בחנויות מקוונות עקב העובדה שיש להן פחות עלויות תחזוקה.

לאור שינויים גדולים ומחייבים אלו בעולם הצרכנות, שיטות הפרסום גם הן השתכללו, השתנו והתקדמו. לדוגמא, ניתן להבחין בכך שצרכנים משתכנעים פחות מסוכני מכירות או פרסומות טלוויזיה כיוון שפרסום זה אינו מאפשר להם אפשרויות השוואה כפי שהם שמאפשר להם האינטרנט. אם ניתן לבצע סקר שוק שיכול לחסוך לנו כסף וזמן באינטרנט, מי יכול להבטיח שאנשים ימשיכו לשים לב לשלטי מודעות או פרסומות בטלוויזיה?

בכדי להתאים את עצמם, משווקים ומפרסמים החלו לפרסם בשיטות חדשות כמו פופ אפים עם מידע המופיעים בעת ביקור הגולשים באתרי אינטרנט, סרטוני וידאו, מודעות ממומנות למנועי חיפוש ועוד.

ככל שצרכנים ימצאו דרכים להימנע מפרסום, כך מפרסמים יאלצו לאתר דרכים חדשות להגיע אליהם, ממש כמרוץ אין-סופי, אך יתכן שהדבר משחק לטובתם של הצרכנים ומוביל לשיפור אופן הצגת המידע והתוכן השיווקי, בין אם באופן פסיבי באמצעות אתר אינטרנט ובין אם בפרסום אקטיבי כמו, למשל, קמפיין מודעות ממומן ברשתות חברתיות.

אהבתם את התוכן? דרגו אותו:

כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (7 הצבעות, ממוצע: 4.29 מתוך 5)
Loading...