אורח חיים בריאטרנדים חמיםמדריכים

דע את המכשול – כיצד להפוך ללוחם נינג’ה מצליח

מה הופך את מתמודד מסלול הנינג’ה להצליח? מדוע מטפסים וספורטאי פארקור מוצלחים כל-כך בתחרויות הנינג’ה? על אילו כישורים ושרירים הם התאמנו? מה שנוכל להגיד לכם כבר עכשיו, זה לא הולך להיות קל בעונה הבאה. אנו נכסה את הבסיס ההכרחי במדריך ההדרכה הבא של לוחם הנינג’ה, כך שתהיו שתצליחו להתמודד עם כל לוחמי הנינג’ה אי שם ותוכלו ליצור תוכנית אימונים יעילה וממוקדת.

מה זה נינג’ה ישראל? ‘נינג’ה ישראל’ היא תוכנית ספורט בטלוויזיה המאפשרת למשתתפים בה להפגין את יכולותיהם הפיזיות על מגוון מסלולי מכשולים אתגריים במיוחד. רוצים לנסות להשתתף ולהתחרות? אם כן, המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

במה עליכם להתמקד?

לוחמי הנינג’ה (Ninja Warrior) זקוקים בראש ובראשונה להרבה כוח וסיבולת בפלג הגוף העליון וכוח אחיזה רב. מכיוון שיחס משקל-כוח אופטימלי הוא גם חיוני, זה לא מספיק רק להגיע לחדר הכושר ולהרים משקולות.

לוחמי הנינג’ה (Ninja Warrior) זקוקים בראש ובראשונה להרבה כוח וסיבולת בפלג הגוף העליון וכוח אחיזה רב. מכיוון שיחס משקל-כוח אופטימלי הוא גם חיוני, זה לא מספיק רק להגיע לחדר הכושר ולהרים משקולות.

במקום זאת, אתם צריכים להתרכז בלהיות כמו קוף שיכול בקלות להתנדנד מענף לענף. כדי להשיג גוף פונקציונלי ואתלטי, תצטרכו להתמקד בעיקר בתחומים הבאים:

סווינג (התנדנדות)

לאצ’ה

עוצמת אחיזה וכושר עמידה

כוח מתפרץ – פלג גוף עליון

כוח נפץ של פלג גוף עליון

איזון ודיוק

אימוני מכשולים

בואו נצלול קצת יותר לעומק היבטי האימון ליחידים.

סווינג (התנדנדות)

אנו מתנצלים על הדימוי, אך במרבית המסלולים אתם צריכים להיות טובים בלהתנדנד ממש כמו קוף. אם אינכם רגילים לדפוס תנועה שכזה, ייתכן שיהיה עליכם להתאמן על מכשולים הממוקדים בפעילות זו. ככל שתתאמנו יותר, תוכלו לקבל תחושה כיצד לייצר מומנטום עם משקל גופכם ולהתנדנד הלאה, מעלה ומטה בפחות מאמץ.

בחלק ממכוני הכושר עם קירות טיפוס יש מתקנים כאלו עליהם תוכלו להתאמן, אז בדקו אותם והתרגלו להתנדנד.

לאצ’ה

לאצ’ה הו המצב בו אתם תלויים על מכשול וצריכים לקפוץ למכשול אחר או לרציף עם תנועת נדנדה.

אימוני לאצ’ה הם חובה עבור מתמודדי מסלול הנינג’ה. ישנם מכשולים רבים, בהם נתלים וצריך לקפוץ למכשול אחר. כדאי שתדעו לייצר מומנטום ביעילות ולקבל תחושה כמה מומנטום דרוש כדי לקפוץ למרחק מסוים.

עוצמת אחיזה וכושר עמידה

אתם אמור להיות מסוגלים להחזיק את המשקל הכולל שלכם ביד אחת, שכן יכולת ה-“קוף המתנדנד” והתלות יהפכו למיומנויות חיוניות. קנו כמה מאמני כוח אחיזה, מתלה, ומוט נפתח עם אחיזות שונות, או טבעות התעמלות, סלע 2 פעמיים 3 פעמים בשבוע, והשתמשו במגבת לביצוע משיכות משיכה.

אימוני זרועות וחיזוק יכולת האחיזה הם המפתח לצליחת כל מסלול נינג’ה

קנו מתקני אימון כוח אחיזה והתאמנו מספר פעמים בשבוע, אם לא מדי יום. אתם יכולים להשתמש בהם בזמן שאתם יושבים ליד המחשב שלכם או מול הטלוויזיה. חזרו על האימונים השונים כדי להפיק את המיטב.

עכשיו למתקן ההתלות: אתם תאהבו את זה! זה יעניק לכם יכולת דחיפה משמעותית ויתרום לכוח האחיזה שלכם.

כוח מתפרץ ופלג גוף עליון

כוח מתפרץ בפלג הגוף העליון הוא תחום אימון החסר לרוב האנשים בחדר הכושר, מכיוון שהם מבצעים בדרך כלל תרגילי הרמת משקולות בצורה איטית ומבוקרת. למרבה הצער, זה קריטי עבור חלק מהמכשולים של לוחם הנינג’ה. סולם הסלמון הוא כנראה הדוגמה הידועה ביותר בה יש צורך ביכולת זו.

פיתוח אחיזה ופלג גוף עליון

לכן, הוסיפו תרגילים על “סרגל המתח” ואימונים על קירות טיפוס לתכנית האימונים שלכם. התחילו עם סולם, כלומר לטפס במדרגות בדרך הפשוטה ביותר. ברגע שתרגישו בנוח עם זה, אתם יכול לנסות תנועות דינמיות, “לקפוץ” משלב אחד לשני עם שתי הידיים בו זמנית. אם זה קל מדי, נסו שתיים או אפילו שלוש שלבים בבת אחת.

לסיכום

מאמר זה נועד לתת לכם סקירה על התרגילים בהם מומלץ להתמקד באימון הנינג’ה שלכם. עקבו אחר הטיפים שלנו, והגדילו את הסיכויים שלכם להתגבר על המכשולים השונים.

רוצים להצטרף לתכנית אימוני נינג’ה מקצועיים המועברים על-ידי מדריך מנוסה? גיל מרנץ, זוכה המקום הראשון לשנת 2019 (עונה 2) בתחרות הפופלריות מציע לכם אימוני זום, ליווי וייעוץ מקוון והדרכה אישית. גיל עוסק בספורט שנים רבות ומעמיד לרשותכם את הידע הרב שצבר במגוון ענפי הספורט בהם הוא מתמחה.

לאתר של גיל

אימון מהנה ובהצלחה!

אהבתם? דרגו את התוכן:
[סך-הכל: 2 ממוצע: 5]
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker